fredag 17 mars 2017

Sol ute. Önskar mig lite mer sol inne.

Jaha, så blev det fredag. En alldeles ljus och klar morgonhimmel mötte mig när jag drog upp gardinen. Jag klev upp, skickade pojken till skolan och gav mig ut på en kort löprunda. Duschade och tog hunden på en sväng. Så. Nu var jag redo. Jag var pigg. Skrivsugen. 

Jag satt sedan och kämpade hela förmiddagen med en text som inte ville samarbeta. Som inte ville stämma för mig. Det gick minst sagt trögt och jag har endast lyckats åstadkomma en och en halv sida skriven text på hela förmiddagen. Att den sedan och till sist ändå blev väldigt bra får jag helt enkelt trösta mig med. Och förstås att hela nästa vecka ska vigas åt att skriva MASSOR.

Nej, nu tar jag faktiskt helg och unnar mig en ledig eftermiddag tillsammans med min familj. Må inspiration, kreativitet och det ultimata flowet istället infinna sig på måndag. Jo, jag ber om lite mer ljus tack.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar