onsdag 15 mars 2017

Häng med på skrivarvecka!

Från och med fredag har jag en vecka och en dag framför mig i min skrivarvrå. Det hela känns mer än vad jag trodde att det skulle göra. Det känns på många sätt alldeles fantastiskt och stort. Jag föreställer mig nu hur jag kommer att få stanna i mina texter och den alternativa värld jag skapar längre än jag någonsin gjort förut. Det kommer att bli jäkligt bra. Mitt hjärta har ropat efter detta så ofattbart länge. Först ropat och ropat för döva öron. Sedan har allt blivit långsamt begripligt för att till sist vara så uppenbart att jag inte för mitt liv nu kan förstå hur jag i alla år lyckats undkomma denna allr innersta och djupt innerliga vilja. Jag kliver nu över tröskeln och ger mig ut på öppet vatten. Det blåser vind i seglen.

Jag ska skriva och jag ska skriva och jag ska bara skriva i en hel vecka. Ingenting annat. Låta mina tankar och idéer löpa fritt. Få gro och växa ostörda. Jag ska sitta precis där som älskar att sitta när jag skriver. I mitt kök med stora fönster, mitt i min skog, i min lilla vrå här på jorden. 

Jag tar dig med om du vill. Har länge tänkt på att det skulle vara roligt och nyttigt att dokumentera en sådan här process via bloggen och det är precis vad jag nu tänker och vill göra. Från och med fredag och en dryg vecka fram kommer jag dagligen att finnas här på bloggen med mina tankar och känslor kring skrivarveckan. Kanske kommer jag att vara lugn, härlig, glad, kreativ och lycklig dag ut och dag in. Kanske kommer jag att slita mitt hår, stångas mot det omöjliga och känna mig pytteliten, ynklig och alldeles fruktansvärt otillräcklig. Mest troligt kommer det att bli en blandning av alltihop. 

Nu händer det. Lets go. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar