söndag 19 februari 2017

Fröer och skrivarlust

Dagarna flyter trögt fram. Februari är över oss med sin glåmiga trötthet och drömmarna om vad som komma skall med hjälp av ljus och värme. I helgen har jag piggat upp mig med att köpa fröer till vårens odlingar. Tomat, gurka, squash, morot, örter och plocksallad. Det ska bli så roligt att få allt i jorden och sedan vårda, vattna, gödsla och till sist skörda. Förra våren och sommaren odlade jag också men då var jag så sliten av alla omständigheter att det förtog lite själva energin och glädjen över trädgårdsarbetet. I år känns det helt annorlunda, liksom det mesta faktiskt gör. Visst, jag är vintertrött, men den här tröttheten är mer normal och jag känner mig i övrigt väldigt nöjd och glad med tillvaron. Så upp med hakan på mig! Och köp lite trädgårdböcker, tidningar och fröer i väntan på att kvickna till! 

På fredag ska jag skriva och jag ser som vanligt fram emot det. Känner mig lugn och trygg. Och om några veckor är det så äntligen dags för min skrivarvecka som jag ordnat åt mig. Det kommer att bli så spännande att se vad som händer med processen, materialet och kreativiteten när den får flöda flera dagar i sträck! 


Mina nyplanterade lådor förra våren. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar