söndag 29 januari 2017

Ut med mörkret



Det råder bloggtorka. Skrivtorka. Januaritröttheten sprider sig epidemiskt från cell till cell medan världen brinner. Orka. Att behålla lugn och positivitet. Att vagga kreativiteten i sin famn och vårda, vårda, hushålla med och nära. Ibland känns allt detta så svårt. Har i dagarna funderat på att ta paus från alla världens nyheter, internet och onda aningar. Ge mig själv en närande intrycks-detox.  Ut med skiten och in med ljuset. 

Februari kommer och väntar runt hörnet.  Jag är redo att hungrigt sluka ljuset, fylla det bit för bit i min kropp tills den åter är vid liv. För just nu sitter jag i soffan och huttrar i filtar. Dag efter dag. Att innetermostaten står på 21 grader är ovidkommande. Jag tinar liksom aldrig upp. 

Jag känner hur jag är mer stresskänslig. Hur jag vissa dagar andas i otakt med tillvaron. Ändå älskar jag min tillvaro så
himla mycket. Jag behöver bara lite ljus också. Sen blir det bra. 

Söndagskvällen är kommen och det blir bra film på teven. The Danish girl. Den har jag velat se länge och nu går den på en av våra filmkanaler. Behöver träda in i den där andra världen en stund. Det var också flera veckor sedan jag hittade något bra att läsa. Önskar mig ett boktips om det är någon som har ett. 

På fredag är det skrivardag. Jag längtar och bävar. Tröttheten kommer inte hjälpa mig. Men lusten kanske? Nu ska jag ägna veckan åt att jaga ljuset. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar