torsdag 8 september 2016

Skrivardag - En rik belöning



Under den här veckan har jag två skrivardagar, varav den ena idag och den andra imorgon. Eller två halvdagar om man ska vara petig och det tycker jag inte att man ska vara. 

Det är så otroligt spännande att se och känna hur historien växer och blir mer och mer fyllig och rik för varje arbetsdag. Skrivandet av boken uppfyller på alla sätt mina förväntningar av processen och min egen utveckling. Nya idéer strömmar ständigt. Dramaturgiska förbättringar och lösningar sätter pricken över iet. Jag har nu kommit en bra bit in i skapandet av råmaterialet. Storyn tar form på
allvar. 

Jag blir helt enkelt så glad av dessa skrivardagar. Det hela är som att stoppa de mest sällsynt exklusiva godbitar i munnen. En utsökt karamell som räcker hela dagen. Jag tänker att jag alltid vill skriva böcker. Det är det roligaste jag vet!  Det är som att själen vill belöna mig rikligt och stort för vad jag just nu planterar, ger näring och skördar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar