söndag 4 september 2016

I min hängmatta

Jag ligger i min hängmatta och lyssnar till musik, oförmögen att förstå att vi nu är inne i september. Jag biter mig fast. Girigt och likt en igel suger jag ut det sista av sommaren och försöker mätta magen så gott det går. Som ekorren samlar nötter inför vintern gör jag det samma minst lika ivrigt, fast mitt samlande mest handlar om varma solstrålar och utomhustimmar. Man vill ju inte att hungern riva allt för hårt i januari. 

Kvällarna är kallare och mörkare nu. Vi tänder ljus och hittar fantastiska tv-serier på Netflix. Jag älskar dessa kvällar. Så stilla och så rofyllda. Hösten är snart välkommen. Har just nu fastnat för serier med mystik, ockulta fenomen och kittlande, kalla kårar. Jag kan varmt rekommendera Nerflixprodukionerna "The returners" och "Stranger things" som ger högklassiga storys och skådespelare. Så otroligt spännande och lite i Stephen King-anda när Stephen King är som allra bäst. Stephen King som för övrigt var en av mina första författarförälskelser.

Veckan som kommer blir så väldigt bra och jag gottar mig i detta lite extra idag. Två skrivardagar och fortsatt underbart väder väntar på mig. Ett litet leende vilar på mina läppar och jag tänker att varje dag borde vara precis just så här. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar