måndag 8 augusti 2016

Och så öppnade jag den där dörren

Jag börjar undra hur hösten ska bli och kännas. Det pirrar i magen. Mitt jobb på den nya förskolan och mitt skrivande. Men så har jag från och med idag också blivit egenföretagare för första gången. Jo, så är det. Jag är från och med idag en kulturarbetande författare med eget företag. Funderingar på detta har böljat fram och tillbaka under sommaren och jag har nu kommit fram till att det känns viktigt för mig att på detta vis bekräfta för mig själv och resten av världen att jag på riktigt vill arbeta med och satsa på mitt skrivande. Det blir dock fortfarande i ett lågt arbetstempo om ungefär 20%, men nu är jag i alla fall på väg och prövar mina vingar. Att öppna en dörr på det här viset som eget företag innebär är ju så otroligt spännande. Ja, jag ser så otroligt fram emot hösten och ett nytt arbetsår.  

Men först några lata dagar till. Och idag blåste det friska vindar under promenaden nere vid havet. Regnet smattrar nu på rutorna och jag ligger nedbäddad under filt i soffan. En jäkligt bra dag helt enkelt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar